Kwaliteitskader (plan-do-check-act)

In het kader van de uitwerking van het Traject naar Uitmuntendheid en met het oog op het concreet ondersteunen en begeleiden van lokale besturen is een kwaliteitskader of -model (= denk- en werkkader) ontwikkeld, helemaal als een schil gebouwd rond de plan-do-check-act verbetercyclus en bestaande uit 5 belangrijke onderdelen:

  • Onderdeel 1: Management Dat onderdeel bevat verschillende elementen van aansturing, zoals onder meer betrokkenheid, verwachtingen, ambities, doelstellingen, planning, verantwoordelijkheden, bevoegdheden en communicatie

  • Onderdeel 2: Middelen Dat onderdeel bevat de verschillende randvoorwaarden waarmee rekening moet gehouden worden, zoals onder meer financiële middelen, personeel en competenties, infrastructuur, accommodatie, uitrusting, werkmiddelen en informatica (ICT)

  • Onderdeel 3: Dienstverlening Dat onderdeel bevat aandachtspunten i.k.v. de uitwerking, uitvoering en beheersing van de uitvoering van de dienstverlening en de onderliggende kernprocessen, -taken, -activiteiten en –opdrachten

  • Onderdeel 4: Meten en verbeteren Dat onderdeel bevat aandachtspunten van bewaken, meten, opvolgen en verbeteren

  • Onderdeel 5: Kwaliteitsmanagementsysteem Dat onderdeel bevat enkele meer formele ondersteunende elementen, zoals opvolging regelgeving, documenten- en registratiebeheer

Illustratie:

Overtuigd van de kracht van TnU-Connect?

Laten we samenwerken!

two-woman-and-one-man-looking-at-the-laptop-1036641